середу, 8 травня 2013 р.

Чому в американських містах нема вантажівок.

Кілька днів тому я написав про недоліки американських перехресть і що в америці майже нема кілець, які б вирішили значну частину цих проблем. Допис викликав жваву дискусію на фейсбуці, зокрема, одним з аргументів проти кільцевих перехресть було те, що вони незручні для вантажівок. Мова йде про тягачі або ж як їх називають в америці - вісімнядцятиколiсники (18-wheelers).

Аргумент для мене зовсім непереконливий, бо за два місяці перебування в Розвілі я не бачив жодної вантажівки на дорогах міста, і найдовший транспорт, який тут зустрічається - шкільний автобус. Тому стало цікаво, як ведеться постачання великих супермаркетів і коли та кудою таки їздять вантажівки.

Перша очевидна річ це те, що рух вантажівок на багатьох вулицях заборонений.

А потім я відкрив карту Розвіля в гуглі і позначив великі моли, супермаркети та промислові об'єкти.

Синім поозначені "торгаші" - Wallmart, Target, Lowe's, Home Depot, Costco, Sam's, BestBuy і тому подібне. Оранжевим - заводи і фабрики. Зеленим виділений Wallmart і пізніше я поясню чому.

Закономірність очевидна: всі ці об'єкти прилягають до доріг, на які є безпосередній з'їзд з автомагістралі та з яких є безпосередній виїзд на неї ж. Автомагістраль - це дорога позначена як "65 Roseville Bypass". А все тому, що міська влада не дає дозвіл будувати супермаркет далеко від магістральних доріг, тому маршрут вантажівки в місті дуже короткий і ніхто не пхається на другий кінець міста через спальні райони.

Крім того вантажівки мають свій графік їзди: рано вранці та пізно ввечері, а вдень, особливо в години пік, вони стоять і чекають. Ось термінал пастачання Волмарта, який я виділив зеленим:

В центрі фотографії паркінг для працівників супермаркету і навколо нього стоять вантажівки, одна, навіть, стоїть поперек. Внизу видно шматочок паркінгу для клієнтів, який щільно заповнений машинами, отже знято десь в час пік. Ватажівки чекають поки дороги розгрузяться і тільки тоді поїдуть далі, і це при тому, що до хайвею рукою подати.

Ще один торговий район розвіля, де хайвей I80, Eureka Road та Douglas Boulevard утворюють трикутник, до якого прилягають "торгаші". Відповідно вантажівки рухаються тільки цим трикутником і не заїжджають глибоко в місто.

Так що вантажівки - це швидше відмазка, а не причина не робити кільцеві перехрестя. Єдина об'єктивною причиною є інертність америки, бо ця країна настільки звикла до своїх шаблонів, що в прямому розумінні вороже ставиться до їх змін. Ось цитати із статті про кільця в штатах:
And Dan Neil, motoring correspondent at the Wall Street Journal, personally welcomes their (roundabouts - Auth.) arrival but thinks there is something deep in the American psyche which is fundamentally opposed to them.

"This is a culture predicated on freedom and individualism, where spontaneous co-operation is difficult and regimentation is resisted. You see it in the way Americans get in line, or as the Brits say, queue. We don't do that very well.

Behind the wheel, we're less likely to abide by an orderly pattern of merging that, though faster for the group, may require an individual to slow down or, God forbid, yield." 

Americans tend to be orthogonal in their thinking and behaviour, he says.
 Ну і знову про мій рідний Розвіль. В ньому є тае місце:

 Його переробляють в таке:

 Ось пояснення чому:
Why a roundabout? Roundabouts are becoming a popular way of calming traffic.  In fact, they have been successfully used in Europe for decades.  They also add character to an area, they provide pedestrian crossings with refuges, accident rates are lower at roundabouts as compared to signalized intersections, and in some cases they actually have a better level-of-service than a traffic signal.  Also, as a part of the adoption of the Downtown Specific Plan, the downtown area was designated as a pedestrian district overlay zone.  This means the area is exempt from meeting the City's level-of-service policy for moving traffic, and the emphasis is more on calming traffic and creating a sense of place that is more pedestrian friendly and comfortable for people to be in.
 Кільця прикольні і їхня експансія на штати - це лише питання часу.

Немає коментарів:

Дописати коментар